Html KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml KodlarHtml Kodlar

Pitbull Hakkında ki Gerçekler

Author: TuğruL Bey /


Toplum olarak pitbull dendiği zaman bir adım geri atarız ve bu cins köpekleri ve bunları besleyen kişileri yadırgarız hatta hor görürüz .bende bundan 3-4 ay öncesine kadar pitbull cinsi köpeklerin saldırgan , sadık olmayan kötü huylu köpekler olduğunu düşünüyordum fakat düşüncelerim tümüyle değişti kısaca sizlede paylaşmak istiyorum; ilk başta evimin oldğu mahhallede biri pitbull cinsi bir köpek aldı yukarda da dediğim gibi ilk başta yadırdagım ama sonrasında baktımki köpek diğer köpeklerden hiçte farklı değildi hatta bazı köpeklerden dahada sevimli gelmeye başladı , yavaş yavaş mahhaledeki diğer insanlarda benim gibi köpeğe karşı antipatik davranışlarını değiştirmeye başladılar, aradan biraz daha zaman geçtikten sonra bende bir köpek beslemeye karar verdim köpek ırklarını araştırırken bi kaç köpek belirlemiştim sonunda bunlar English Buldog , American Buldog ve sonuncusu pitbuldu, ama kararımıda vermiştim english Buldog Besliyecektim , Köpek çiftliği olan bir yakınımla görüştüm aynı zamanda internet üzerinden de araştırmalar yaptım ve bana English buldog cinsi köpeklerin evde bakılabileceğini fakat egitim almasnın zor olduğunu ve tabiri caizse salya sümük gezdiğini öğrendim , dezavantajı çoktu ; fiyatı yüksekti , eğitim zor alıyordu vs, sonra mahhalede olan pitbullun sahibiyle konuştum tabi yine araştırmalar internet üzerinden ve sonuç olarak pitbull cinsi köpeklerin kolay eğitim alabildiğini, ev içinde bakılabileceğini ,sadık olduğunu , fiyatının cüzi bir miktar olduğunu öğrendim.Çevremden tabiki de artı yönde eleştiriler gelmedi , fakat onlarada şimdi yazacağım şeyleri anlattım , Arkdaşlar öncelikle kötü köpek , saldırgan köpek vs. yoktur , köpek sahibinin ona verdiği eğitimle yetişir , mesela pitbullar , pitbulların üretim amaçı dövüş içindir fakat cuzi düzeyde bir eğitimle hiçte saldırgan olmuyorlar , bizlerin haberlerde . gazetelerde izleyip , okuduğumuz haberlerde olan pitbull saldırları niçin oluyor? hiç düşündünüzmü sebebi çok basit bu köpeklerin sahipleri bu hayvanlara eziyet ediyor saldırgan olması için elinden geleni yapıyor , çiğ et verip karanlık odaya kapıyorlar , bu şartlarda değil pitbull kedi bile saldırgan olur , fakat biz hayvanımıza sevgiyle yaklaşırsak ondan iyi dost bulamayız , şimdi kısaca pitbulların genel özellikleri hakkında kısaca bilgi veriyim:
-kısa tüylüdürler
-belli bir tonda renkleri yoktur değişik renk varyasyonlarına sahiptirler
-sadıktırlar
-kolay eğitim alırlar (fakat dikkatli bir eğitim verilmelidir)
-bekçi ve bakıçı olarak bakılabilirler
-diğer cins köpeklerle arası pekiyi olmayabilir(dışarda tasmayla gezdirilmeli)
-sahibini ve sahibinin eşyalarına karşı çok koruyucudur
-10-11 yıl ömürleri vardır
-Çocuklarla arası iyidir
Pitbullar Hakkında Bilinmeyenler
Pitbullar eğitimine bağlı olarak çok sakin ve saldırgan olmayan köpekler olabilirler. bu eğitimi vermekte zor degildir yapmanız gereken küçüklüğünden beri diğer insan ve hayvanlarla sosyalleşmesini sağlamaktır.Amerikada pitbull cinsi köpekler özürlü ve çocuk bakıcısı olarak kullanılır sebebi ise acılara karşı dayanıklı olmasıdır örneğin küçük bebekler hayvanın sağını solunu çekip ısırdıklarında tepki vermez,
Kısacası arkadaşlar Kötü Köpek Yoktur Kötü Sahip Vardır.Ama yinede onların hayvan olduğunu unutmayalım ne yapacağı belli olmaz tedbiri elden bırakmayın .

7 yorum:

Unknown dedi ki...

ananın amını pitvul ısırzın

Adsız dedi ki...

Ulan yavsak adam yararlı bir şey yazmış hemen gotluk yapacaksın tebrik ederim yararlı bir yazı olmuş kopeginizin tüyü kadar ömrü olsun..

Unknown dedi ki...

Senin ananınkinide ben ☺ oç.

Adsız dedi ki...

Bende pitbull besliyorum ve açıkçası beslemeden önce bende saldırgan olduğunu çok duyduğum için önyargılıydım ama şimdi çok sevdim çok alıştım sen nasıl davranırsan o da sana öyle davranıyo ve nasıl eğitirsen :)

Unknown dedi ki...

Bende de 3 tane var hepsi de okadar uysal ve sadik. Cocukla beraber buyuduler. Pitbulun ustune baska bir irk cins tanimiyorum. 💕

Unknown dedi ki...

ayn katılıyorum benimde köpeğim var pitbull dediğin gibi kötü köpek yoktur kötü sahip vardır ve benim köpeğim vahşi ama ne kadar da vahşi olsa genede kimseye saldırmıyor mesela şöyle söyliyim ben onu küçükken aldım ve küçüken bu köpek çok hor görülmüştü ben onu aldım iyice baktım et vermedim hele gene çiğ ett mesela bazı arkadaşlarımız vardır ki eyw alırsın ona bsy dediğim yok ama oo köpeğe bakmazsın alıpta bakmayan arkadaşlarımıza sesleniyorum zor geliyorsa köpek bakmak ne bozukuma alıyosun be gerizekalı lütfen köpeklere eziyet ettmeyelim dostar lütfen unutmayın kötü köpek yoktur kötü sahip vardır lütfen unutmayın köpeklerde bir kalp taşıyo unutmayın .

Unknown dedi ki...

XhBdbc. H cm


Vvb mvm❤️

Yorum Gönder